Read Troppo amore by Almudena Grandes Free Online


Ebook Troppo amore by Almudena Grandes read! Book Title: Troppo amore
The author of the book: Almudena Grandes
Language: English
Format files: PDF
The size of the: 3.45 MB
Edition: Guanda
Date of issue: June 1st 2011
ISBN: 8860885329
ISBN 13: 9788860885326

Read full description of the books Troppo amore:

Una mattina come tante, ad accogliere Maria José Sànchez sul posto di lavoro è una telefonata che la riporta indietro di qualche anno, ai tempi in cui era una ragazza con i capelli molto lunghi e una spiccata vocazione artistica. A rituffarla in quei giorni è la voce di Jaime, il vecchio compagno dell'Accademia di Belle Arti, che le annuncia la morte di Marcos, un comune amico. Jaime e Marcos. Vecchi compagni, ma non solo. Dietro i loro nomi si squarcia un passato che non è mai passato: odore di acquaragia, di hashish, di corpi sudati, immagini di un triangolo amoroso. Tre ragazzi, tre diversi talenti che, procedendo insieme, avevano scoperto il piacere, provato il senso del possesso, l'ebbrezza della sfida alle convenzioni. Un legame forte, una passione totale che sbocciando si consuma, e consuma chi ne è travolto. Romanzo di sentimenti e nostalgie, "Troppo amore" è soprattutto la storia di una formazione artistica ed erotica, ai tempi della Madrid esaltante ed eccessiva della movida

Read Ebooks by Almudena Grandes



Read information about the author

Ebook Troppo amore read Online! She studied Geography and History at the Universidad Complutense de Madrid. She is married to the poet Luis García Montero. In 1989 she won the La Sonrisa Vertical prize with her erotic novel Las edades de Lulú, which has been translated into several languages. Bigas Luna made a movie based on this book, as did Gerardo Herrero with Malena es un nombre de tango and Juan Vicente Córdoba with El lenguaje de los balcones in his film Aunque tú no lo sepas.

As Emilie L. Bergmann said, her novel Las edades de Lulú (1989) "represented a breakthrough for eroticism in women's writing".

Her books speak about the Spanish people in the last quarter of the 20th century and the first years of the 21st century. She shows in them a great realism and an intense psychological introspection.


Ebooks PDF Epub



Add a comment to Troppo amore




Read EBOOK Troppo amore by Almudena Grandes Online free

Download PDF: troppo-amore.pdf Troppo amore PDF